Więcej szczegółów o automatycznej windykacji uzyskasz tutaj.
Może być mnóstwo przeróżnych powodów, dlaczego klienci spóźniają się z opłatą za zrealizowaną usługę. Problem z nieopłaconymi płatnościami mają nie tylko właściciele firm, którzy świadczą usługi B2B, ale i przedsiębiorstwa z profilem działalności ukierunkowanym na odbiorców indywidualnych.
Aplikacja Flobo do księgowania przelewów z opcją prowadzenia automatycznej windykacji
Przedsiębiorca starć się dojść swojej własności poprzez proces windykacji. Chociaż termin ten większości ludzi negatywnie się kojarzy, po prawdzie oznacza to procedurę w ramach której prowadzi się w stosunku do dłużnika stosowne czynności zgodne z obowiązującymi normami prawnymi. Czynności te dążą do ściągnięcia zaległości. To tzw. windykacja polubowna, a więc cykliczne monitowanie nieterminowego kontrahenta i przypominanie o konieczności wniesienia opłaty. O ile ta droga dochodzenia należności pozostanie bez odzewu, następną możliwością jest windykacja sądowa. Jeżeli firma współpracuje z kilkudziesięcioma czy wręcz z kilkuset klientami i co miesiąc wystawia identyczną ilość paragonów i faktur, niebezpieczeństwo, iż jakiś procent opłat nie zostanie przelany w ustalonym terminie zdecydowanie rośnie. W organizacji całej procedury powiązanego z księgowaniem faktur pomaga robot Flobo, służący do automatycznej obsługi należności, który dysponuje także opcją prowadzenia automatycznej windykacji.
Automatyczna windykacja należności – skonfiguruj indywidualne harmonogramy działań
Robot Flobo nie tylko kontroluje, czy na konto bankowe wpłynęła płatność od klienta, ale w przypadku wykrycia jej braku we wskazanym czasie, rozpoczyna ona proces przypominania o konieczności zapłacenia za fakturę. Właściciel firmy wykorzystujący to narzędzie może dodać swoje scenariusze działań podejmowanych w stosunku do nie płacących klientów, określając między innymi przerwy między wiadomościami z upomnieniem. Informacja o zbliżającym się terminie płatności za fakturę wysyłana jest z aplikacji także przed jego wygaśnięciem do tych klientów, którzy w ciągu poprzedniego kwartału dwa razy wykonali przelew z opóźnieniem oraz tych którzy nie zapłacili faktury w terminie w ostatnim miesiącu. Jeśli upomnienia nie przyniosą skutków, kolejnymi stadiami automatycznej windykacji podejmowanymi przez robota Flobo jest przygotowanie noty księgowej w wysokości 40 EUR, a potem zgłoszenie informacji o zadłużeniu do BIG. Na koniec, jeżeli wypunktowane powyżej kroki okażą się bezskuteczne, aplikacja prześle sprawę do e-sądu.
Zastosowanie aplikacji do automatycznej obsługi należności oraz windykacji oszczędza liczne godziny przeznaczane na monitorowanie wpływających przelewów, a po kilku miesiącach przynosi też zauważalną poprawę terminowości u kontrahentów.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
[email protected]
Zobacz także
Inwestycja w srebrne monety bulionowe – czy to się opłaca?
Faktoring z regresem. Czy jest bezpieczny?
Brak wpłaty za wystawione faktury? Sprawdź, jak działa generator not księgowych