4 października 2023

Mało klientów? Pomoże agencja SEO

Jesteś zainteresowany usługami firmy SEO? Kliknij w to miejsce.

Przedsiębiorstwa i administratorzy sklepów internetowych, którzy chcą dotrzeć do najlepszych pozycji w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie starań osobiście. Nie mając doświadczenia w problematyce SEO i nie obserwując na bieżąco informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować prawidłowo i – najważniejsze – skutecznie. Drugie podejście to stworzenie etatu dla doświadczonego SEOwca, jednakże nie każda firma może sobie na to pozwolić z uwagi na koszty. Trzeci sposób to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki zarezerwowane na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że obok specjalistów od SEO w pracują tam również eksperci od kodowania, grafiki, kreatywnego pisania i kampanii Google Ads, którzy służą merytoryczną pomocą w tych obszarach.

Agencja SEO – wybierz tę, która istnieje w branży od lat

Polskich agencji SEO jest co niemiara. Na co zwrócić uwagę w toku szukania podmiotu, która wywinduje do góry naszą widoczność w SERPach? Polecamy wybrać markę, która funkcjonuje na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, a również tych reklamowych i kreatywnych, z każdym rokiem wzrasta, co nie zawsze gwarantuje odpowiednią jakość usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że dysponuje ona sporym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się szerokim portfolio swoich dotychczasowych prac. Na stronach agencji SEO nierzadko obecna jest sekcja „Case study”. Zanim podpisze się umowę wypada przeanalizować studia takich przypadków, żeby sprawdzić, jakich rezultatów można się spodziewać po danej agencji, a także to jakie kwestie udało jej się rozwikłać i z jakimi branżami pracowała. Godna zaufania agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: pisze o harmonogramie prac na najbliższe tygodnie, ale również przekazuje raporty z przeprowadzonych działań i ich następstwa.

Inna ważka kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie strategii działań do profilu działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w przeciągu 30 minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel rzetelnej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o pomocnicze informacje o firmie, konieczne do przygotowania dla niej indywidualnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się znaleźć tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych dotąd działaniach SEO oraz o najważniejszych dla klienta usługach lub artykułach, które chciałby wypromować.

Jaki model rozliczeń z firmą SEO jest najkorzystniejszy?

Nieufnie warto podejść do agencji SEO, które oferują umowę z zapłatą za wypracowany wynik. W takim modelu zleceniodawca rozlicza się z agencją SEO dopiero wówczas, gdy frazy kluczowe dotrą na wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top10 lub do Top3). To nadal często proponowany rodzaj rozliczeń, jednakże niesie ze sobą duże niebezpieczeństwo – można bowiem uzyskać natychmiastowe rezultaty naruszając reguły ustalone przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm także nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych klientowi, dlatego odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych wyników. Co do opłaty za działania firmy SEO, to rzadko jest ona stała – zwykle w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy niezbędne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, żeby przeprowadzić dogłębny audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszystkie wyliczone w nim prace. W późniejszym okresie współpracy, gdy witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac bywają o wiele niższe.

Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]