2 marca 2024

Promocja marki, wydarzeń i produktów – o produkcji filmów dla biznesu

Czasem obraz znaczy więcej niż tysiąc słów – to słynne chińskie powiedzenie. Potwierdza się ono też w marketingu, który od lat stosuje wizualne środki przekazu. Z początku były to wyłącznie zdjęcia, jednak razem z rozwojem techniki i popularyzacją kina, a następnie telewizji oraz internetu, powoli zaczęły wypierać je filmy. Dziś spoty są jednym z filarów wszystkich kampanii – zarówno jeśli idzie o budowanie wizerunki marki, promocję konkretnego produktu czy też akcje społeczne. Tak obszerne przeznaczenie filmów promocyjnych jest możliwe głównie na skutek zróżnicowania ich form, wśród których bez trudu można odnaleźć tę, która będzie pasować najlepiej do planowanej taktyki reklamowej.

Produkcja filmów – jak promują się instytucje publiczne i firmy?

Najpopularniejszym typem produkcji filmowych, które są przydatne podczas promocji produktów są spoty reklamowe. Świetnie kojarzymy je z TV, ale ostatnio istotnym kanałem ich dystrybucji jest także internet – często napotykamy je na portalach informacyjnych lub YouTube, poza tym popularnym zabiegiem jest wyświetlanie ich na ekranach w autobusach i tramwajach. Należy napomknąć także o firmach korporacyjnych, które są znaczącym elementem taktyki tworzenia właściwego wizerunku firmy w oczach potencjalnych pracowników oraz klientów. Istotnym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich przygotowanie zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale również inne podmioty – między innymi te zajmujące się promowaniem fundacji, miast bądź regionów i organizacji charytatywnych. To środek nadający się doskonale do ukazania uroków danego miejsca, postępów wszelkiego rodzaju inwestycji (na przykład budowy autostrad czy fabryk) bądź informacji o działaniach mających za zadanie pomoc potrzebującym. Pokrewną kategorią są filmy eventowe, stanowiące formę sprawozdania z różnych imprez branżowych.

Filmy promocyjne – u kogo zamówić ich wykonanie?

By promocja oparta o filmy reklamowe przyniosła planowane skutki, powinny one cechować się wysoką jakością. Dlatego produkcję filmów wypada powierzyć sprawdzonej, kompetentnej firmie. Rangę usług świadczonych przez dane studio zilustruje nam jego portfolio. Nie bez znaczenia jest także to, z jakiego oprzyrządowania ono korzysta. Idzie między innymi o drony pozwalające na wykonanie efektownych ujęć z lotu ptaka, praktycznie nieodzownych we współczesnych filmach korporacyjnych i promocyjnych.