2 marca 2024

Czym wyróżnia się dobra agencja SEO? Sprawdź porady Google

Niezbędne informacje o tym, jak rozpoznać dobrą agencję SEO. Przekonaj się!

Gdy posiadasz swoje przedsiębiorstwo i tworzysz dla niego stronę www, niewątpliwie po czasie rozmyślasz o tym, co zrobić, aby wyświetlała się ona na samym topie rezultatów wyszukiwania. Jasne jest wszak, że w dzisiejszych czasach widoczność w sieci jest jednym z warunków sukcesu, ponieważ to właśnie tu wielu klientów po raz pierwszy zetknie się z twoją działalnością. Jak zatem wybrać solidną firmę SEO? Polecamy skorzystać z sugestii specjalistów, a najlepiej samego Google.

Jak rozpoznać solidną agencję SEO? Google udostępniło o tym film

Nie da się ukryć, że cała branża SEO, czyli działań skupiających się na optymalizacji stron www pod wyszukiwarki, zaistniała i nieustająco rozwija się praktycznie wyłącznie za dzięki wyszukiwarce Google. Mimo obecności innych alternatyw, jak przykładowo Rambler, Baidu bądź DuckDuckGo, w dalszym ciągu kluczowe są pozycje wypracowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy więc, kto potrzebuje zyskać widoczność w internecie, musi powalczyć o swoje miejsce w top 3 w Google. W przypadku branż, w których konkurencja jest silna, najczęściej jest to nierealne bez konsultacji z fachowcami z agencji SEO. Google postanowiło pomóc tym, dla których koncepcja optymalizacji stron jest kompletną nowością, i zamieściło krótki kurs, jak rozpoznać solidną agencję SEO.

Cechy solidnej agencji SEO według Google

Maile Ohye, pracownik, Google z ponad dziesięcioletnim stażem, w kolejnych punktach objaśnia, jak rozpoznać dobrą agencję SEO, wymieniając wśród kluczowych cech m.in.:

  • zadbanie o całościową widoczność strony www, a nie tylko pozycjonowanie w wyszukiwarce na określone frazy,
  • udzielenie witrynie wsparcia technicznego i prowadzenie działań nad poprawą jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie podejmowanych działań, przykładowo poprzez cykliczne raporty oraz ciągły dostęp do statystyk strony,
  • umiejętność szacowania budżetu oraz czasu potrzebnego do wykonania zakładanych wdrożenia,
  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od wnikliwego audytu strony.

Przedstawicielka Google podkreśla też, że dobra firma SEO nigdy nie obieca spektakularnych rezultatów z dnia na dzień, bowiem optymalizacja strony internetowej jest procedurą długotrwałym, w szeregu przypadków dającą odczuwalne rezultaty zwykle po kilku miesiącach działań.