Zleć pozycjonowanie
Funkcjonują 3 popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, Święto Pracy lub finały Pucharu Polski w piłce nożnej. Ten typ pozycjonowania jest wyjątkowo skuteczny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Najczęściej należy zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Inny model pozycjonowania to dobre i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Dzięki poprawnemu doborowi słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads znacznie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon to także znacznie mniejsza konkurencja. Istotne jest również to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty Nike Star Runner czarne sklep online,
– golarka Eldom G42 szara,
– telefon Huawei P20 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne zwłaszcza dla sklepów internetowych. Za sprawą tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment towarów mogą efektywniej zdobywać wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najważniejsze jest dodanie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę zazwyczaj:
– dzielnicę (przykładowo “sklep odzieżowy Widzew”)
– miasto (“klub fitness Kraków”)
– państwo (“filharmonia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w przypadku firm lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do osób zamieszkujących w tym samym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest przydatna też wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet reklamowy i nie ma możliwości walczyć o pozycje na słowa kluczowe niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]
Zobacz także
Chcesz zwiedzić ciekawe miejsca w Małopolsce? Koniecznie sprawdź ten portal!
Wygodny i tani parking przy lotnisku w Balicach – zalety
Jak wyglądają badania psychologiczne kierowców