5 grudnia 2023

Private blog network, czyli PBN – do czego służy?

Aktualna oferta private blog network.

Aby konsument odnalazł twój biznes musisz nie tylko posiadać firmową stronę internetową, ale również postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej nowe rzetelne i użyteczne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno również pomijać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

Private blog network – łatwe zdobywanie sporej ilości zróżnicowanych linków

PBNy są prywatne, ponieważ są budowane a potem zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez sporą agencję marketingową albo agencję SEO), który kontroluje jakość pojawiających się tam artykułów. PBNy są najczęściej stosowane jako jeden z punktów złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, gdyż najlepsze efekty ich zastosowania widać w odniesieniu do stron, które są poprawnie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość utworzenia pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Minusem PBNów jest niestety to, że ich utworzenie nie jest tanie, a następnie należy przeznaczać niemało godzin na utrzymanie ich w wysokiej jakości.

Wizytówki NAP i publikacje z canonicalem, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

PBNy doskonale spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są istotne informacje telekontaktowe firmy – jej nazwa, adres oraz e-mail bądź telefon. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także strona na portalu społecznościowym, profil w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym bądź artykuł, w którym podano firmowe dane teleadresowe.

Kolejna efektywna metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z dodaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej wartość oryginalnego wpisu, gdyż odnajdywanie linków do niego na różnych blogach zewnętrznych postrzegają jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane są rzetelne, godne przeczytania teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych głównie ze zdrowiem, doradztwem finansowym i doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO